Restauratie van een Samurai deel 1

In deze artikelen geef ik een kort verslag van mijn Samurai die na een afkeuring bij de APK door mij volledig was opgeknapt. In de hoop hiermee anderen weer te inspireren.

restsam27

Deze auto heeft mij veel plezier gegeven. Alleen was het wel schrikken voor iemand die zelf alles denkt te weten hoe zijn auto in elkaar zit dat je gebeld wordt door de Suzuki dealer bij een APK dat er een balk compleet verrot is.

Dat ik dit zelf nooit gezien heb komt omdat hierover vastgeplakt een dikke vloerbedekking zat. Die heb ik zelf nooit weggehaald maar dit was wel een manier waardoor de roest met wat vocht zijn vernietigend werk kon dan.

Hieronder wat foto's van de rotte plek. Achteraf denk je dan had ik maar toch de vloerbedekking ooit weggehaald. Maar wat ik denk is dat deze toen ik de auto kocht waarschijnlijk om de roest te verhullen. En het leken nog wel zulke eerlijke mensen daar in Elst.......

restsam16

restsam15

Dus dat werd druk slopen daarna. Gelukkig was toen nog alles te koop, orgineel bij de Suzuki dealer besteld, soms wat lang moeten wachten maar uiteindelijk toch veel orgineel kunnen monteren. En dan is het zoals ik in het verleden geleerd heb met auto's restaureren, veel met een haakse slijper weghalen. Want vaak is een roestplekje van 2 cm uiteindelijk een roestplek van 10 cm. Lassen met een MIG lasapparaat was voor mij geen probleem, alleen soms is het plaatwerk wel heel erg dun.

restsam26

 

restsam5

restsam9

restsam10